Kampanie SMS oraz email wysyłane bezpośrednio z systemu Mobilny Catering

Początek roku to czas odbudowywania bazy klientów i zamówień po grudniowej przerwie świątecznej. Oczywistym sposobem na osiągnięcie celu jest wykorzystanie już posiadanych zasobów to jest istniejącej bazy klientów oraz systemu Mobilny Catering, który pozwala na masową wysyłkę kampanii SMS oraz email do wyselekcjonowanej grupy klientów.

Szybkość działania

Jednym z największych atutów kampanii SMS jest ich natychmiastowość. Wysyłanie wiadomości tekstowych to proces, który zajmuje zaledwie kilka sekund, a Twoi klienci otrzymują informacje niemal natychmiast. To idealne rozwiązanie w sytuacjach, gdy liczy się czas – np. gdy chcesz szybko poinformować o promocji, przypomnieć o przedłużeniu zamówienia lub zaproponować klientom atrakcyjne rabaty. Z Mobilnym Cateringiem możesz zarządzać tym procesem z jednego miejsca, bez potrzeby korzystania z dodatkowych narzędzi.

Skuteczność komunikacji

Badania pokazują, że współczesny konsument otwiera wiadomości SMS w ciągu kilku minut od ich otrzymania, co sprawia, że jest to jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do klienta. W przeciwieństwie do e-maili, które mogą trafić do spamu, wiadomości SMS docierają bezpośrednio na telefon klienta, zapewniając niemal 100% wskaźnik dostarczalności. Dzięki tej funkcji możesz mieć pewność, że Twoje informacje trafiają tam, gdzie powinny.

Personalizacja i segmentacja

W Mobilnym Cateringu możesz personalizować wiadomości SMS w zależności od grupy docelowej odbiorców. Tworząc segmenty klientów (grupy docelowe) możesz korzystać z wielu dostępnych warunków logicznych zawężających listę klientów, takich jak np.:

  • Zgoda na marketing
  • Aktywna dieta
  • Data początku ostatniego zamówienia
  • Data końca ostatniego zamówienia
  • Data utworzenia klienta
  • Liczba zamówień
  • Wartość zamówień

Mobilny Catering pozwala również utworzyć segment klientów bezpośrednio z poziomu listy Zamówione diety, Dostawy lub Klienci. Wystarczy na danej liście ustawić odpowiednie kryteria filtrowania i wybrać akcję Eksportuj -> Utwórz segment klientów. W ten sposób kilkoma kliknięciami można stworzyć segment klientów, którzy np. zamówili dietę na wybrany dzień, znajdują się w danej strefie dostawy lub do których paczki dowozi wybrany kierowca.

Oszczędność czasu i zasobów

Dzięki integracji kampanii SMS bezpośrednio z systemem Mobilny Catering nie musisz tracić czasu na korzystanie z zewnętrznych aplikacji czy platform. Wszystko masz pod ręką: bazę klientów, historię zamówień i narzędzia do segmentacji odbiorców. To pozwala na szybkie i sprawne przygotowanie kampanii dostosowanych do różnych grup docelowych.

Wiele zastosowań

Funkcja wysyłki SMS w Mobilnym Cateringu może być wykorzystywana na wiele sposobów:

  • Nowości: Informuj o nowych dietach, zmianach w ofercie i aktualnościach
  • Promocje: Wysyłaj kody rabatowe i informacje o aktualnych promocjach
  • Przypomnienia: Przypomnij o przedłużeniu kończącego się zamówienia lub o powrocie po wakacjach i świętach
  • Sytuacje wyjątkowe: Informuj o nieprzewidzianych problemach z realizacją zamówienia lub dostawą
  • Informacja zwrotna: Zachęcaj do oceny i komentowania posiłków oraz wypełniania ankiet
  • Budowanie relacji: Doceń stałych klientów wysyłając im podziękowania lub życzenia świąteczne

Jak zacząć?

  1. Przejdź do Zamówienia i klienci -> Segmenty i utwórz nowy segment korzystając z dostępnych warunków logicznych. Jeśli chcesz wysłać kampanię do wszystkich klientów nie dodawaj żadnego warunku logicznego.
  2. Przejdź do Sprzedaż i marketing -> Kody rabatowe i utwórz kod rabatowy zachęcający do złożenia zamówienia
  3. Przejdź do Komunikacja -> Wiadomości i utwórz nową wiadomość wybierając wcześniej utworzony segment klientów.
  4. Przygotuj krótką treść SMS, która będzie zawierać utworzony kod rabatowy. Nie używając polskich znaków i niektórych znaków specjalnych możesz zmniejszyć koszty wysyłki (zapoznaj się z ramką informacyjną na formularzu)
  5. Na końcu wiadomości koniecznie zamieść nazwę Twojego cateringu.
  6. Przed wysłaniem wiadomości do klientów możesz wysłać testowego SMSa do siebie
  7. System informuje jaki będzie koszt wysyłki kampanii. Opłata zostanie doliczona do kolejnej faktury.
Przewiń do góry